ایمن نگاه جاده


 صدای مشتری    09381009056

لامپ هدلایت چیست ؟

لامپ هدلایت چیست ؟

لامپ هدلایت چیست ؟ یکی از لامپ های مخصوص خودرو ها که در کاسه چراغ قرار می گیرد و قدرت نوردهی بالایی هم دارند لامپ هدلایت می باشد، این لامپ به دلیل عملکرد عالی در تاریکی توانسته محبوبیت زیادی را به دست بیاورد، این محصول برای همه خودرو ها مناسب است و قابل نصب می باشد. این لامپ ها به خوبی جاده را روشن می کنند و همواره از تکنولوژی جدیدتری برخوردار هستند که همین امر باغث مصرف بالای آنها گشته است. هر چراغ یا همان لامپ هدلایت به چند دسته تقسیم بندی می شود زیرا خودرو ها مدل های متنوعی دارند و هر فرد هم نیاز به نمونه ای از آن دارد. قدرت بالای نوردهی در این لامپ و سیستم پیشرفته آن در نوردهی و روشنایی سبب گشته تا نه تنها قابل نصب بر روی خودرو های خارجی باشد بلکه امروزه برای خودرو های ایرانی هم قابل استفاده و نصب باشد و به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار بگیرد.

برای خرید انواع چراغ های خودرو از وبسایت نورگستر بسحق کلیک کنید

انواع هدلایت

انواع هدلایت در بازار ها وجود دارد که همان گونه که توضیح دادیم از نظر قدرت نوردهی، نوع نوردهی و بسیاری موارد دیگر با هم متفاوت هستند، از انواع هدلایت های موجود در بازار می توان موارد زیر را نام برد:

  1. هدلایت فن دار
  2. هدلایت بدون فن

هر کدام از نمونه های گفته شده دارای چندین نمونه هستند تا هر فرد بتواند متناسب با نیاز خود نمونه را انتخاب نماید. در هدلایت های فن دار می توان به فن و هیت سینک، فن ترکیبی، فن توربینی و فن کناری اشاره کرد که در نمونه های بدون فن این موارد دیده نمی شود. لامپ های هدلایت از نظر پایه هم تقسیم بندی می شوند که این تقسیم بندی براساس پایه به افراد کمک می کند تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. پایه ها اصولا نور بالا و نور پایین را مشخص می کنند به همین دلیل گفته شده به نوع پایه و حالت آن توجه کنید تا بتوانید بهترین پایه را انتخاب کنید. این پایه ها اصولا بر اساس ترکیب حرف انگلیسی H و اعداد دسته بندی می شوند که از H1 شروع شده و تا H11 و بالاتر هم ادامه دارند.

لامپ هدلایت چیست ؟ | انواع هدلایت
لامپ هدلایت چیست ؟ | انواع هدلایت

برای خرید جدیدترین مدل های چراغ پراید کلیک کنید

مزایای استفاده از لامپ هدلایت چیست ؟

استفاده از لامپ هدلایت برای خودرو ها می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که با توجه به این مزایا امروزه تعداد مصرف کنندگان این لامپ ها افزایش زیادی پیدا کرده است. مزایای زیاد این لامپ اطمینان را به افراد می دهد که بدون هیچ گونه نگرانی خرید آن را انجام بدهند. از مهمترین مزایای لامپ هدلایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این لامپ دوام و طول عمر بالایی دارد به همین دلیل هزینه پرداختی شما برای خرید لامپ کاهش پیدا می کند.
  • نوردهی عالی و بالا
  • ظاهری شکیل و زیبا
  • تنوع رنگ زیاد
  • کم مصرف بودن

این لامپ ها در کنار آن که می توانند نور دهی بالایی برای جاده ها به خصوص در تاریکی شب داشته باشند از آسیب رساندن به چشم افراد هم جلوگیری می کنند. باید بگوییم که افراد هنگام خرید چراغ یا همان لامپ خودرو به ویژگی ها و مزایای آن توجه زیادی می کنند مسلما هر نوع لامپی که مزایای بیشتری داشته باشد محبوبیت بیشتری هم به دست خواهد آورد، قابل ذکر است که دوام و طول عمر لامپ های هدلایت نسبت به لامپ ها دیگر حدودا ۴۵ هزار ساعت بیشتر است و از همه مهمتر باید بگوییم که این لامپ در برابر رطوبت و سرما و گرما و فشار مقاومت بالایی دارد و در نتیجه می توان با اطمینان کامل ان را تهیه نمود و برای خودرو خود استفاده کرد و از پرنوری جاده لذت برد.

هدلایت چه معایبی دارد ؟

هدلایت در کنار مزایایی که در خود جای داده همواره می تواند معایبی هم داشته باشد که اصولا معایب آن نسبت به مزایا بسیار کمتر هستند، با دقت و توجه به مزایای این لامپ و همچنین معایب آن می توان انتخاب بهتری انجام داد، تعدادی از معایب این لامپ عبارتند از:

  1. این لامپ نسبت به نمونه های دیگر در برابر نوسانات الکتریکی ضعیف تر است.
  2. در برابر فشار شدید مقاومت کمی دارد.
  3. در دمای بسیار بالا و یا بسیار کم دچار شکستگی می شود.
  4. ممکن است در سرما دچار کم نوری شوند.
  5. کم شدن جریان الکتریکی باعث کم شدن راندمان آن می گردد.
  6. قیمت بالایی دارند.

معایب این لامپ ها بسیار کم است و گاهی ممکن است با کمبود نور و فشار شدید مواجه شوند که اصولا تمام لامپ ها با این دو عارضه مواجه هستند. تنها عیبی که می توان گفت نسبت به نمونه های دیگر افراد را بیشتر مانع از خرید کرده قیمت بالای آن می باشد. قیمت بالا باعث شده تا برخی افراد توان خرید آن را نداشته باشند اما ناگفته نماند که این لامپ نسبت به تمام لامپ هایی که مشاهده کرده اید کیفیت و مقاومت بسیار بیشتری دارد و می توان از آن در هر شرایطی استفاده کرد و نور بالا و پایین خودرو را با کمک آن تنظیم نمود.

کاربرد انواع لامپ هدلایت چیست ؟

همان گونه که در بالا گفتیم انواع چراغ هدلایت داریم که از نظر کاربرد با هم متفاوت هستند. باید بگوییم که لامپ هدلایت را می توان هم برای نور بالای خودرو استفاده کرد، هم برای نور پایین کاربرد دارد و هم می توان از آن برای لامپ مه شکن هم استفاده کرد. اما تاریکی بسیاری از جاده ها در ایران باعث شده تا افراد از لامپ های هدلایت بیشتر برای نور بالای خودرو استفاده کنند تا بتوانند به خوبی جاده را روشن کنند و در تاریکی جاده دچار مشکلات نشوند. البته ناگفته نماند که این لامپ ها برای نور پایین ماشین هایی که عدسی و لنز ندارند هم گزینه مناسبی می باشند.

این لامپ ها برای نصب در چراغ جلو و یا نورافکن ها کاربرد دارند و امروزه به دلیل عملکرد عالی به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. اصلی ترین کاربرد این لامپ روشن کردن جاده در زمان رانندگی است که با قدرت بالا انتخاب مسیر و حرکت کردن را برای رانندگان آسان تر می کند تا افراد در جاده ها دچار تصادف و مشکلات دیگر نشوند و ایمنی بالایی در جاده ها داشته باشند.

خرید انواع چراغ سمند از وبسایت نورگستر بسحق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...