ایمن نگاه جاده


 صدای مشتری    09381009056

Feature-Image-of-car-Headlight

انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟

آشنایی با چراغ جلو خودرو:

Feature-Image-of-car-Headlight
انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟

                           برای خرید انواع چراغ های خودرو از وبسایت نورگستر بسحق کلیک کنید

تاریخچه چراغ های جلو در اتومبیل:

انواع مختلف چراغ ها و چراغ های جلو مورد استفاده در خودرو؟

انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟
انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟

لامپ هدلایت چیست ؟ | انواع هدلایت

اینها یکی از ضروری ترین ویژگی های خودرو هستند زیرا نقش بسیار مهمی در تضمین ایمنی و رانندگی دارند.با توجه به NHTSA ایالات متحده که یک اداره ایمنی ترافیک است، نیمی از تمام تلفات ناشی از ترافیک در تاریکی رخ می دهد، علیرغم اینکه تنها 25٪ از ترافیک در هنگام تاریکی سفر می کنند.هدف اصلی استفاده از چراغ های جلو، روشن کردن جاده جلویی و تسهیل دید بدون خستگی برای راننده است.بنابراین، چراغ‌های جلوی خودرو و سایر منابع نور، اجزای بصری مرتبط با ایمنی خودرو هستند. اینها نیاز به تایید رسمی دارند و اجزایی برای دستکاری نیستند.ماهیت و موقعیت چراغ ها روی وسیله نقلیه و طراحی، رنگ ها و مقادیر نورسنجی آنها توسط قانون تنظیم می شود.استفاده از چراغ های جلو در خودروها به دهه 1880 با استفاده از چراغ های جلوی گازی برمی گردد.

چراغ‌های جلو در اشکال و اندازه‌های مختلف همراه با انواع لنزها و لامپ‌ها وجود دارند. این ویژگی ها برای تمایز بین انواع چراغ های جلو به همراه مواردی مانند فوکوس، انرژی مورد نیاز و رنگ روشن استفاده می شود.

بیایید ببینیم انواع مختلف چراغ های جلو مورد استفاده قرار می گیرند.

تاریخچه چراغ های جلو در اتومبیل:

اولین چراغ‌های جلو با استفاده از گاز استیلن یا نفت سوخت می‌گرفتند و در اواخر دهه 1880 کار می‌کردند، زیرا لامپ‌ها محبوب بودند زیرا شعله در برابر باد و باران مقاوم است.Pockley Automobile Electric Lighting Syndicate واقع در بیرمنگام انگلستان، اولین چراغ های الکتریکی جهان را به عنوان یک مجموعه کامل در سال 1908 به بازار عرضه کرد. این چراغ ها شامل چراغ های جلو، لامپ های جانبی و چراغ های عقب بود و با یک باتری هشت ولتی تغذیه می شد.کادیلاک یک سیستم جرقه زنی و روشنایی الکتریکی را در وسیله نقلیه خود ادغام کرد که سیستم الکتریکی مدرن خودرو را در سال 1912 تشکیل داد.شرکت لامپ راهنما در سال 1915 چراغ‌های جلوی نور پایین یا شیب دار را ادغام کرد. مدل کادیلاک 1917 اجازه می‌داد تا چراغ فرورفتگی با استفاده از یک اهرم در داخل خودرو به جای نیاز به خارج شدن از خودرو تغییر یابد.دیپ سوئیچ پایی در سال 1927 معرفی شد و به یک استاندارد تبدیل شد.

اهرم های روشنایی متصل به فرمان در چراغ جلوی Tucker Torpedo که در مرکز نصب شده بود در سال 1947 ادغام شد.

در سال 1962، سازندگان اروپایی چراغ های جلو، لامپ هالوژنی را برای استفاده از چراغ های جلو خودرو معرفی کردند. اینها سالها بعد در سال 1979 برای استفاده در ایالات متحده در دسترس قرار گرفتندBMW در اوایل دهه 1990 سیستم های تخلیه با شدت بالا (HID) را در سری 7 BMW معرفی کرد.

 

انواع مختلف چراغ ها و چراغ های جلو مورد استفاده در خودرو؟

1. لامپ رشته ای:

چراغ جلو رشته ای حاوی رشته تنگستن نازکی است که به دلیل مقاومت بسیار زیاد در برابر دماهای بالا توسط یک خلاء در یک کپسول فیلامنت شیشه ای استفاده شده احاطه شده استاین لامپ های رشته ای ساده در قدیمی ترین خودروها استفاده می شد و شبیه لامپ هایی است که برای مصارف خانگی استفاده می شد.این لامپ ها معمولاً در چراغ های جلو بازتابنده پرتو مهر و موم یافت می شوند و رشته تنگستن در خلاء معلق است.

 

انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟
انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟

                           تفاوت لامپ زنون و لامپ هالوژن در خودروهات

عملکرد چراغ های جلوی لامپ رشته ای به عبور جریان الکتریسیته از فیلامنت تنگستن داخل کپسول شیشه ای بستگی دارد. هنگامی که الکتریسیته از آن عبور می کند، رشته گرم می شود و نور می دهد.

این چراغ های جلو نوری به رنگ زرد تولید می کنند و انرژی بیشتری برای عملکرد خود مصرف می کنند.علاوه بر این، این چراغ‌ها معمولاً بسیار داغ‌تر از سایر چراغ‌های جلو هستند. تنگستن در طول فرآیند تبخیر می شود و در سطح داخلی لامپ رسوب می کنداین باعث سیاه شدن لامپ می شود که باعث ضعیف شدن رشته و در نهایت شکستن آن می شود. در نتیجه، بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل ناکارآمدیه حذف تدریجی این لامپ ها را آغاز کرده اند.

2.نور هالوژن:

چراغ جلو هالوژن حاوی رشته تنگستن نازکی است که به دلیل مقاومت بسیار زیاد آن در برابر دماهای بالا توسط یک گاز هالوژن در یک کپسول فیلامنت شیشه ای که مورد استفاده قرار می گیرد احاطه شده است. اینها تقریباً شبیه لامپ های رشته ای هستند، با این تفاوت که در این چراغ های جلو از گازهای هالوژن مانند برمید یا یدید در داخل آنها استفاده می شود.

چراغ جلو هالوژن حاوی رشته تنگستن نازکی است که به دلیل مقاومت بسیار زیاد آن در برابر دماهای بالا توسط یک گاز هالوژن در یک کپسول فیلامنت شیشه ای که مورد استفاده قرار می گیرد احاطه شده است. اینها تقریباً شبیه لامپ های رشته ای هستند، با این تفاوت که در این چراغ های جلو از گازهای هالوژن مانند برمید یا یدید در داخل آنها استفاده می شود.

 

انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟
انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟

نور گستر بسحف

تنگستن به دلیل جریان الکتریکی تا حدود 2500 درجه سانتیگراد گرم می شود و شروع به درخشش می کند، به این فرآیند رشته ای می گویندلامپ برای کار خود به گاز بی اثر و مقدار کمی هالوژن مانند ید یا برم نیاز دارد. یک لامپ هالوژن شبیه به یک لامپ معمولی است که برای مصارف خانگی استفاده می شود. لامپ معمولی دارای سیم رشته ای است که گرم می شود و نور ساطع می کند. اما لامپ هالوژن از گاز هالوژن برای افزایش روشنایی استفاده می کند.

هدف اصلی گاز هالوژن افزایش طول عمر رشته تنگستن است.

امروزه تقریباً 80 درصد از اتومبیل‌های موجود در جاده‌ها از چراغ‌های هالوژنی استفاده می‌شود که آنها را به رایج‌ترین نوع چراغ‌های جلو تبدیل می‌کندطول عمر این چراغ های جلو از حدود 450 ساعت تا 1000 ساعت متغیر است. دلیل طول عمر به دلیل گرما و کارایی است که هر دو از عوامل مهم هستند.

لامپ مورد استفاده به عنوان لامپ هالوژن کوارتز و هالوژن تنگستن نیز شناخته می شود. این یک فرم پردازش شده از لامپ رشته ای است.

این رشته از تنگستن انعطاف پذیر تشکیل شده است و درست مانند یک لامپ استاندارد تنگستن در یک لامپ پر از گاز قرار دارد. در حالی که در دمای رشته بالاتر کار می کند، منجر به خروجی لومن بیشتر در هر وات ورودی می شود، یک لامپ تنگستن هالوژن طول عمر روشنایی بسیار بیشتری نسبت به سایر رشته های مشابه دارد که بدون چرخه بازسازی هالوژن کار می کنند.

گاز مورد استفاده در یک لامپ هالوژن در فشار بالا (7-8 ATM) است و لامپ شیشه ای از کوارتز ذوب شده، شیشه با سیلیس بالا یا آلومینوسیلیکات ساخته شده است.شیشه استفاده شده از شیشه استاندارد قوی تر است زیرا به جلوگیری از فشار بالا کمک می کند.

این لامپ به دلیل اندازه متوسط ​​و خروجی لومن بالا به عنوان استاندارد صنعتی برای نورپردازی کار و فیلم/تلویزیون ترجیح داده می شود.لامپ هالوژن به آرامی با لامپ LED سفید، لامپ های مینیاتوری HID و فلورسنت و غیره جایگزین می شود.فناوری پیشرفته برای افزایش کارایی هالوژن با 30+ لومن/وات به بازار آورده شده است تا کاهش فروش را در آینده تغییر دهد.

مزایای چراغ جلو هالوژن:از مزایای چراغ های جلو مبتنی بر هالوژن این است که لامپ ها کوچک و سبک هستند، هزینه تولید پایین است و مانند چراغ های CFL مانند چراغ های فلورسنت یا بخار جیوه از جیوه استفاده نمی کنند.اینها همچنین دمای رنگ بهتری نسبت به تنگستن استاندارد (2800-3400 کلوین) دارند،

نسبت به تنگستن استاندارد “نارنجی” شباهت بیشتری به نور خورشید دارد.می تواند مدت زمان بیشتری نسبت به لامپ های رشته ای معمولی دوام بیاورد.علاوه بر این، نیاز به زمان گرم کردن دارد و می‌تواند فوراًروشنایی کامل را روشن کند. همچنین قابل تنظیم است.

معایب چراغ جلو هالوژن:

از معایب مربوط به چراغ های هالوژن می توان به سطوح بسیار داغ اشاره کرد که در صورت لمس لامپ به راحتی می توانند سوختگی های شدید ایجاد کنند، لامپ به روغن های باقی مانده از پوست انسان بسیار حساس است و اگر آن را لمس کنید روغن باقی مانده پس از گرم شدن گرم می شود.

لامپ فعال می شود و روغن ممکن است باعث عدم تعادل شود و در نتیجه لامپ پاره شود.لامپ همچنین شانس منفجر شدن و فرستادن خرده های شیشه داغ را به بیرون دارد. یک صفحه یا یک لایه شیشه در قسمت بیرونی لامپ برای محافظت از کاربران مورد نیاز است.

3. HIDHID:

مخفف لامپ های تخلیه با شدت بالا است که نوعی لامپ تخلیه گاز الکتریکی هستند که با استفاده از قوس الکتریکی نور تولید می کنند. این بین الکترودهای تنگستن است که در داخل یک کوارتز ذوب شده شفاف یا شفاف یا لوله قوس آلومینا ذوب شده قرار گرفته است.

 

 

انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟
انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟

لوله حاوی گاز نجیب است و اغلب از یک فلز یا نمک فلزی مناسب نیز تشکیل شده است. همچنین با استفاده از لامپ های زنون به دلیل دخالت گاز نجیب در کار شناخته می شود. گرم نمی شود، در عوض، گاز زنون به صورت الکتریکی شارژ می شود. HID یک نور آبی مایل به سفید تولید می کند که شبیه نور طبیعی است.ضربه اولیه قوس توسط گاز نجیب فعال می شود. پس از شروع قوس، گرم می شود و مخلوط فلزی تبخیر می شودوجود آن در پلاسمای قوس به افزایش شدت نور مرئی که توسط قوس برای ورودی توان داده شده تولید می شود کمک می کند.

فلزات تمایل دارند خطوط طیفی زیادی را در قسمت مرئی طیف منتشر کنند. لامپ های تخلیه با شدت بالا نوعی لامپ قوس الکتریکی محسوب می شوندانواع مختلفی از تغییرات شیمیایی در لوله های قوس لامپ های HID استفاده می شود. این به ویژگی های مورد نظر شدت نور، شاخص رندر رنگ (CRI)، بازده انرژی، دمای رنگ مرتبط و طول عمر بستگی دارد.

انواع لامپ های HID عبارتند از لامپ های هالید جیوه، لامپ های متال هالید (MH)، لامپ های سرامیکی MH، لامپ های بخار سدیم و لامپ های قوس کوتاه زنونعنصر تولید کننده نور در انواع لامپ یک تخلیه قوس تثبیت شده است. این در داخل یک لوله قوسی نسوز با بارگذاری دیواره بیش از 3 W/cm² قرار دارد

لامپ های بخار جیوه اولین لامپ های HID تجاری موجود بودند و نور سبز مایل به آبی تولید می کردند. اما جدیدترین نسخه‌های آن‌ها می‌توانند نوری با رنگ کمتر مشخص تولید کنند.

لامپ های متال هالید و متال هالید سرامیکی می توانند برای به دست آوردن نور سفید مفید برای کاربردهایی مانند نورپردازی سرگرمی و ورزشی استفاده شوند.

لامپ های کم فشار بخار سدیم کارآمدتر هستند زیرا تمایل به تولید نور زرد-نارنجی عمیق دارند و شاخص رندر رنگ موثر (CRI) در حدود صفر دارند. مواردی که تحت نور بخار سدیم کم فشار مشاهده می شوند تک رنگ به نظر می رسند که آنها را به عنوان چراغ های ایمنی عکاسی موثر و مفید می کند.لامپ های سدیم پرفشار برعکس هستند زیرا تمایل دارند نور بسیار سفیدتری با رنگ نارنجی مایل به صورتی مشخص تولید کنند.

مزایا و معایب:

مزایای چراغ های HID این است که این چراغ ها حدود 2 و 1/2 برابر قدرتمندتر از چراغ های هالوژن استاندارد قابل مقایسه هستند. آنها تمایل به تولید یک پرتو سفید داغ در برابر نور خورشید در هالوژن دارند.معایب آن این است که مانند لامپ های فلورسنت، حتی لامپ های HID نیز برای راه اندازی و حفظ قوس به بالاست نیاز دارند.

روش های مورد استفاده برای ضربه اولیه قوس متفاوت است:

یعنی لامپ های بخار جیوه و برخی لامپ های متال هالید از الکترود سوم در نزدیکی یکی از الکترودهای اصلی برای شروع استفاده می کنند، در حالی که سایر سبک های لامپ به طور مشخص با استفاده از پالس های ولتاژ بالا شروع می شوند.لامپ های HID قبل از روشن شدن تاخیر کمی دارند و مدتی طول می کشد تا به روشنایی کامل برسند.

4. رهبری:

این نورپردازی یک فناوری پیشرفته است که برای تولید نور شفاف کریستالی استفاده می شود. LED مخفف Light Emitting Diode است. این نیمه هادی ساده است که با عبور جریان از آن نور ساطع می کند.جریان در نیمه هادی فقط در یک جهت جریان دارد. انرژی گرفته شده از باتری برای انتشار نور کمتر از چراغ های هالوژن و زنون در مورد LED است، زیرا برای روشن شدن به جریان نسبتا کمی نیاز دارد.

انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟
انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟

کار چراغ های LED بر اساس جریان از کاتد به آند است که از مواد نیمه هادی عبور می کند، ماده ای با رسانایی در جایی بین فلز و لاستیک.از اختلاط ماده ای که می تواند الکتریسیته را با یک ماده عایق رسانا کند ساخته می شود.سپس نیمه هادی فوتون هایی را ساطع می کند که سپس جاده پیش رو را روشن می کند.

این چراغ‌ها نور روشن‌تر و سفیدتری تولید می‌کنند و تمایل دارند حدود 2000 تا 4000 لومن را بتابانند.در نتیجه، لامپ های LED مناطق بیشتری را روشن می کنند و دید واضحی به دست می آورند.نوع استاندارد کلاسیک LED استوانه ای است و یک نیمکره در انتهای آن است که نور در آن ساطع می شود.

یک LED ساده شامل قطعاتی مانند یک تراشه LED، یک سینی بازتابنده متصل به کاتد، یک سیم طلایی متصل به آند و یک لنز پلاستیکی برای ترکیب و نگه داشتن اجزا است.انواع و طرح های مختلف در LED ها وجود دارد. مهمترین آنها LED های سربی، Superflux، SMD، High power و COB هستند.

LED سربی از یک کاتد کوتاه تر از آند تشکیل شده است. ال ای دی های SuperFlux نسبت به ال ای دی های سربی قدرتمندتر هستند و به زاویه پرتو گسترده تر، اتلاف گرمای هود و عمر طولانی تر می رسند.SMD i.e Surface Mounted Device دیودی است که روی سطح نصب می شود. اینها غیر حساس هستند و به شدت می درخشند.

این ال ای دی ها معمولاً از سه تا چهار تراشه با تماس های لحیم شده به سطح اتصال تشکیل شده اند.مزایای LED ها این است که انرژی کارآمد هستند و گرمای بسیار کمی تولید می کنند، دوام برتر را با طول عمر پیش بینی شده طولانی در حدود 20000 ساعت که تقریباً 20 ساعت بیشتر از چراغ های هالوژن است،

ارائه یک روش جایگزین برای چراغ های روشنایی در روز و ارائه می کنند. نمایی واضح و موثر از جاده در شب.اگرچه روشنایی به اندازه HID قابل توجه نیست،

LED ها حدود 2.75 برابر قوی تر هستند و نور روشن تری نسبت به هالوژن دارند.اینها همچنین دارای قابلیت روشن-خاموش سریع هستند و نیاز به ولتاژ عملیاتی پایینی دارند.

معایب LED ها شامل نیاز به یک جزء خنک کننده اضافی برای مقدار کمی گرمای ساطع شده، مشکل در طراحی یک لامپ LED بهینه و طراحی فوق العاده گران و پیچیده است.

5. چراغ های جلو ماتریسی

شکل پیشرفته ای از نور LED است. اینها شامل بسیاری از چراغهای LED کوچکتر هستند که به طور هماهنگ برای ساختن یک چراغ جلو کار می کنند. همه این LED های کوچکتر به طور مستقل کنترل می شوند.

چراغ‌های هوشمند نامیده می‌شوند و به آن نورپردازی LED تطبیقی ​​یا پیکسل نیز می‌گویند. دوربینی بر روی آینه دید عقب تعبیه شده است تا چراغ های خودروهای روبرو را تشخیص دهد.

انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟
انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟

یک کامپیوتر داخلی چراغ های خودروی ورودی را شناسایی و ثبت می کند و سیگنال را به محفظه می فرستد.این سیستم تک تک LED هایی را که بر روشنایی خودروی مقابل تأثیر می گذارند خاموش می کند در حالی که LED های باقی مانده روشن هستند.

با نزدیک شدن خودرو، LED های مجزا شکاف را می پوشانند و جلو را روشن می کنند.مزیت چراغ های ماتریکس این است که راننده می تواند بدون نیاز به جابجایی بین نورهای پایین، حتی زمانی که ترافیک ورودی وجود دارد،

از چراغ های نور بالا استفاده کند،عیب این گونه چراغ ها این است که بسیاری از اجزا باید به صورت هماهنگ کار کنند تا سیستم روشنایی کار کند و در نتیجه اگر یکی از اجزا خراب شود کل سیستم از کار می افتد.

6. لیزر

استفاده از لیزر جدیدترین فناوری معرفی شده در صنعت خودرو است. چراغ‌های لیزری حاوی یک یا چند دیود لیزری حالت جامد هستند که در داخل چراغ جلو نصب شده‌اند.

این لیزرهای آبی که به سمت فسفر زرد شلیک می شوند، ساطع می کنند،

مشابه آنچه در LED های سفید استفاده می شود. یک نور سفید قدرتمند و پر جنب و جوش که می تواند از بازتابنده ها منعکس شود و از چراغ های جلو به سمت جاده خارج شود تولید می شود.

انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟
انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟

LED لامپ معمولی کم نور با لیزر برای ایجاد یک نقطه فوق العاده روشن و متمرکز استفاده می شود که برای پرتوهای بلند استفاده می شود.این روشنایی تا 600 متر جلوتر از وسیله نقلیه را فراهم می کند، که دو برابر نور بلند LED معمولی استاین چراغ‌ها از لیزرهای دیود گالیوم نیترید ایندیوم با لایه‌های بالا با سطوح توان بالاتر از 1 وات استفاده می‌کنند.

این بر اساس نور از 3 منبع است که بر روی یک آینه در داخل محفظه چراغ جلو می افتد.لیزر آبی که از آن خارج می شود از طریق عدسی که حاوی فسفر زرد است از آینه منعکس می شود و این فسفر زرد توسط نور لیزر آبی برانگیخته می شود و یک پرتو سفید تولید می کند.

نور سفید منعکس شده بر روی سطح بازتابنده براق منعکس می شود که نور را از طریق لنز در جاده پرتاب می کند.از مزایای لامپ های لیزری این است که حدود 1000 برابر شدیدتر از چراغ های LED هستند و تقریباً نیمی از انرژی مورد نیاز را مصرف می کنند (30٪ کارآمدتر).

این منجر به تشکیل کمتر سرب در باتری ها و عمر بهتر می شود. اندازه منبع نور لیزر کوچکتر از LED است.معایبی که باید به آنها اشاره کرد این است که اینها گران ترین گزینه ها هستند، تقریباً سه برابر قیمت چراغ های زنون هستند و به اندازه LED ها دقیق نیستند. چراغ های لیزری به صورت پرتو دوگانه در دسترس نیستند و مقدار قابل توجهی گرما تولید می کنند.

7. چراغ های جلو بازتابنده

تا سال 1985، چراغ‌های بازتابنده استانداردهای روشنایی بودند. طراحی چراغ‌های بازتابنده شامل یک محفظه کاسه‌ مانند بود که شامل یک چراغ جلوی بازتابنده و آینه‌هایی بود که در اطراف چراغ جلو وصل شده بودند تا نور را منعکس کنند.

انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟
انواع مختلف چراغ و هدلایت HID خودرو چیست؟

این چراغ‌ها در ابتدا به دلیل داشتن پوشش ثابت چراغ‌های جلوی پرتو مهر و موم نامیده می‌شوند.

جلوی چراغ جلو عدسی بود که شکل پرتو نور را مشخص می کرد. همچنین لامپ و عدسی در یک محفظه قرار داشتند و در صورت آسیب قرار بود کل محفظه تعویض شود.

بهبودهای بیشتر منجر به جایگزینی طراحی لنز با سطح آینه بازتابنده شده است که پرتو نور را هدایت می کند.

این پیشرفت سیستم تک محفظه را جدا کرده و در صورت آسیب می توان لامپ را به صورت جداگانه تعویض کرد.

مزایای چراغ های جلو بازتابنده این است که به دلیل اندازه جمع و جور فضای کمتری را اشغال می کند و تعمیر و نگهداری ارزان تری دارد.

معایب عبارتند از عدم سازگاری با لامپ های خروجی بالا و نور پایین اغلب برای ترافیک روبرو کمتر متمایز است. پرتو نور تولید شده ناهموار با نقاط ضعیف و شدید زیاد است.

8.تبدیل H4

اینها اشکال پیشرفته چراغ های جلو بازتابنده هستند. مانند بازتابنده های مدرن، مجموعه لامپ و محفظه در این نوع نور جدا هستند.

با این حال، به جای یک جعبه مهر و موم شده، تبدیل H4 از لامپ های رشته ای دوگانه استفاده می کند. اینها می توانند با لامپ های HID و LED سازگار شوند که در مورد بازتابنده ها صدق نمی کند.

برای خرید انواع چراغ های خودرو از وبسایت
نورگستر بسحق کلیک کنید

لامپ ها همچنین در صورت فرسودگی قابل تعویض هستند و کل مجموعه نیازی به تعویض ندارد.از مزایای این موارد می توان به تعویض آسان و روشنایی بیشتر اشاره کرد.اشکالات این است که از آنجایی که این چراغ ها از نوع بازتابنده هستند، نور تولید شده با لکه های داغ ناهموار، پراکنده است و می تواند باعث کور شدن ترافیک مقابل شود.

9. چراغ های جلو پروژکتور

چراغ های پروژکتور شکل پیشرفته ای از چراغ ها هستند که در ابتدا فقط در خودروهای لوکس استفاده می شدند. هالوژن و HID هر دو دارای نسخه های چراغ جلو پروژکتور هستند.طراحی این چراغ ها از یک محافظ فلزی در جلوی چراغ جلو تشکیل شده است که به تمرکز نور در جهت خاصی کمک می کند.

برای خرید انواع چراغ های خودرو از وبسایت
نورگستر بسحق کلیک کنید

اینها نیز مانند چراغهای جلوی بازتابنده، آینه دارند تا به بازتاب و افزایش چگالی نور کمک کنند. علاوه بر این، از یک لنز منحنی تشکیل شده است که به عنوان یک ذره بین عمل می کند.

در نتیجه، اینها روشنایی پرتو نور بیشتری دارند و روشنایی بهتری را ارائه می دهند.

این سیستم همچنین دارای یک محافظ قطع است، فقط برای اطمینان از اینکه زاویه پرتو نور تولید شده توسط چراغ های جلو پروژکتور درست است و از خون ریزی نور در خارج از شعاع مورد نظر جلوگیری می کند.

مزایای نورهای پروژکتوری این است که روشن تر از نورهای بازتابنده معمولی هستند. این لنز پرتو نور را به سمت پایین به سمت جاده کج می کند تا بر سایر وسایل نقلیه یا عابران پیاده روی جاده تأثیری نگذارد. پرتو نور تولید شده حتی بدون لکه های ضعیف یا شدید بسیار بیشتر است.

نقطه ضعف چراغ های جلو پروژکتوری این است که پرتو نور متفاوتی نسبت به چراغ های جلو بازتابی تولید می کنند و تطبیق با نور دشوار است.

10.چراغ های جلو چهارگانه

چراغ های چهارگانه معمولاً در اتومبیل های مدرن و وسایل نقلیه بزرگتر دیده می شوند. دارای محفظه وسیع تری است و از دو لامپ در هر چراغ جلو تشکیل شده است. این دو لامپ به ترتیب برای نور بالا و پایین هستند.در نتیجه هر کدام از دو کانکتور چراغ جلو تشکیل شده و هر کانکتور دو سیم به آن متصل است.

برای خرید انواع چراغ های خودرو از وبسایت
نورگستر بسحق کلیک کنید

مزیت این سیستم خروجی بالا این است که به دلیل ماهیت کارکرد دوگانه، نور قوی تری نسبت به چراغ های غیر چهارگانه ارائه می دهد.

اشکالات چراغ های جلو چهارگانه این است که ممکن است در صورت خرابی سیستم منجر به تعمیر و نگهداری زیاد شوند. همچنین چراغ های چهارگانه به دلیل سیم کشی دوگانه منحصربفرد قابل تعویض به هیچ نوع چراغ غیر چهارگانه ای نیستند و باید با خود چراغ چهارگانه تعویض شوند.

11.چراغ های جلو غیر چهارگانه

چراغ های غیر چهارچرخ معمولاً در خودروهای کوچکتر دیده می شوند. اینها شامل یک محفظه کوچکتر و یک لامپ چراغ جلو در داخل محفظه هر چراغ جلو هستندلامپ تک چراغ جلو به عنوان نور بالا و نور پایین کار می کند. از یک کانکتور لامپ چراغ جلو تشکیل شده و سه سیم به آن متصل است.

مزیت این چراغ های جلو این است که برای کار به حداقل انرژی نیاز دارد و نگهداری آن ارزان است نقطه ضعف آن این است که به اندازه چراغ های چهارگانه روشن نیست و در نتیجه دید واضحی را ارائه نمی دهد.

12.چراغ های رانندگی و داخلی

لامپ های رانندگی و داخلی در داخل خودرو قرار گرفته اند و برای راننده برای مکان یابی قطعات خودرو در داخل و همچنین به مشاهده نقشه ها یا مسیرها استفاده می شوند.

برای خرید انواع چراغ های خودرو از وبسایت
نورگستر بسحق کلیک کنید

همچنین می توان گفت لامپ های داخلی شامل چراغ های صفحه ابزار، چراغ های نشانگر هشدار دهنده مختلف و چراغ های محفظه است. انواع مختلف دیگری از چراغ های سوراخ کلید، چراغ های نقشه، چراغ های رادیویی و چراغ های ساعت نیز در برخی خودروها ارائه می شود.

13. چراغ های پارکینگ

همانطور که از نام خود نشان می دهد پارکینگ به این معنی است که از این چراغ زمانی که می خواهیم وسیله نقلیه را پارک کنیم استفاده می شود. این چراغ های پارکینگ کم شدت است که معمولا در جلوی ماشین ارائه می شود.

 

برای خرید انواع چراغ های خودرو از وبسایت
نورگستر بسحق کلیک کنید

چراغ پارکینگ به ارائه سیگنال برای جسم دیگر کمک می کند و بنابراین از تصادف جلوگیری می کند.

14.چراغ های سیگنال

جهت این چراغ به چرخش خودرو کمک می کند. سیگنال هایی را به وسیله نقلیه می دهد که از جلو یا عقب می آیند. علاوه بر این، برخی از چراغ های سیگنال خاص نیز استفاده می شود.

15.چراغ های چشمک زن

نیز نوع مهمی از نور است و زمانی که خودرو یا وسیله نقلیه دیگری در بزرگراه توقف می کند استفاده می شود. این چراغ بسیار بیشتر از هر چراغ ثابت دیگری قابل توجه است و هشداری را برای سایر وسایل نقلیه یا اتومبیل های نزدیک به آن ارائه می دهد.

16.چراغ دم چراغ عقب

چراغ عقب در شب کمک می کند یا می توانید بگویید غروب خورشید چه زمانی است. وقتی سایر وسایل نقلیه که از پشت آن می آیند قادر به دیدن آن هستند. چراغ عقب همیشه در شب هنگام کار ماشین روشن است.

17.چراغ ترمز

این یک نوع نور بسیار مهم است و به عنوان چراغ توقف نیز شناخته می شود.

برای خرید انواع چراغ های خودرو از وبسایت
نورگستر بسحق کلیک کنید

هنگامی که چراغ ترمز را فشار می دهید به طور خودکار روشن می شود تا به وسیله نقلیه دیگری که پشت آن است سیگنال بدهد و بنابراین از تصادف جلوگیری می کند.

ترجمه مقاله :محمد نادری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...