ایمن نگاه جاده


 صدای مشتری    09381009056

 عصرطلایی طراحی چراغ های خودروخوش آمدید. 

 

                                              از آئودی گرفته تا شورلت خودروسازان از طراحی نورپردازی خلاقانه‌تر و جسورانه‌تراستقبال می‌کنند.

زمانی که سزار مونتادا:

در سال 2007 به عنوان طراح به آئودی پیوست، این خودروساز در آستانه تحول در صنعت خودرو بود. مدل تولیدی بزرگ بعدی آئودی، R8 2008،در حال انجام کارهای نهایی خود بود،از جمله تغییر قابل توجهی در جلوی خودرو. یکی از مهمترین عناصر برندخودرو، چهرهR8،اولین خودرویی در صنعت خواهد بود که از تمام دیودهای ساطع کننده نور استفاده می کند.

به عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو

                                                                                          چراغ خطر اسپرت پژو405

طراحان آئودی:

طراحان آئودی که دیگر به لامپ‌های چراغ‌های جلوی بزرگ و پر حرارت گذشته متکی نبودند، از LED برای اختراع مجدد چراغ‌های جلو برای R8 استفاده کردند. چراغ های جلوی خودرو به طور سنتی از یک بسته سه یا چهار لامپ در هر طرف جلوپنجره استفاده می کردند. طراحی جدید آئودی این لامپ ها را با مجموعه ای از 25 LED تعویض کرد که پرتوهای اصلی، چراغ های مه شکن، چراغ های راهنما و تزئینات قبلی غیرممکن بود. در زیر پرتوهای اصلی در جلوی R8 دو نوار زاویه دار نور دیده می شد که مانند خط چشم درخشان بالای آسفالت می درخشید. این ارتقاء به ظاهر جزئی در قطعات – تغییر یک لامپ – باعث ایجاد تغییری چشمگیر در ظاهر خودروها شد.

 

به عصرطلایی طراحی چراغ های خودروخوش آمدید.

مونتادا که اکنون رئیس طراحی روشنایی آئودی است و یکی از برترین طراحان نور در این صنعت محسوب می‌شود، می‌گوید: «ما طراحی سبک را وارد صنعت خودرو کردیم.
“انقلابی در فناوری رخ داده است.” در زمان ورود R8 به نمایندگی‌ها، انتقال تدریجی به استفاده از LED‌ها برای چند سال در جریان بود و خودروسازان از مزایای ایمنی این چراغ‌های درخشان‌تر استفاده می‌کردند. آئودی برای اولین بار LED ها را به عنوان چراغ های روشنایی در روز در مدل A8 2004 خود معرفی کرد.

اما چرخش کامل R8 در سال 2008 به چراغ های جلو LED چیزی شبیه روبیکون برای صنعت خودرو است که نشان دهنده تغییر قابل توجه اما چشمگیر در نحوه طراحی خودروها و نحوه ارتباط آنها است.

با رانندگان، مردم در خیابان، و ماشین های دیگر به طور یکسان. اکنون، پس از سال‌ها آزمایش و پیشرفت در نورپردازی و فناوری کنترل رایانه، چراغ‌های جلو در حال شکل‌گیری جدید هستند. در جدیدترین خودروهای مفهومی و همچنین خودروهای تولیدی که اکنون از برندهایی مانند آئودی، ریوین، شورلت و لینکلن در دسترس هستند.

طراحان چراغ‌های جلو و عقب را ایجاد می‌کنند که بسیار بیشتر از روشن کردن جاده است. چراغ‌های به اصطلاح پرتوهای رانندگی تطبیقی ​​وجود دارند که می‌توانند به‌طور خودکار سایه‌شان را از بین ببرندواز درخشش در چشمان رانندگان مقابل جلوگیری کنند.

و نورافکن‌هایی که می‌توانند عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را در کنار جاده تشخیص دهند. نمایشگرهای متحرکی وجود دارند که با نزدیک شدن مالک به خودروی خود می درخشند و چراغ‌های عقب با استفاده از OLED‌های با قابلیت کنترل دقیق‌تر که می‌توانند روشنایی آن‌ها را هنگامی که خودرویی که نزدیک می‌شود از پشت نزدیک می‌شود، افزایش دهد.

 

به عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو

   تولید انواع چراغ های اسپرت خودرو _

شرکت نور گستر بسحق

 

طراحی برخی از خودروهای مفهومی مانند فضای داخلی کادیلاک ظاهر استاندارد دوگانه چشم را به ک خودروها را بیشتر شبیه به صفحه نمایش دیجیتال می کنند. کانسپت A6 E-Tron آئودی چراغ‌های جلو را به نوعی سرگرمی تبدیل می‌کند و به خودروهای پارک شده اجازه می‌دهد فیلم‌ها یا حتی بازی‌های ویدیویی قابل پخش را روی زمین یا دیوار مجاور پخش کنند.

«در حالی که برخی مقررات به ما اجازه انجام کارها را در حین حرکت خودرو نمی دهند، ولی از بین می برند و جلو و انتهای زمانی که خودرو ساکن است، آزادی بسیار بیشتری وجود دارد. جف هامود، رئیس طراحی خودروساز برقی ریویان، می‌گوید: کارهایی وجود دارد که می‌توانیم از نظر ویژگی‌های شبیه به تخم‌مرغ‌انجام دهیم.

 

 

“کروم جدید”این اولین روز از نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی 2022 در یک مرکز همایش در مرکز شهر دیترویت است و ماموران سرویس مخفی همه جا حضور دارند. در رأس یک خط امنیتی که باعث سرخ شدن فرودگاه می‌شود.

آن‌ها در کیف‌ها، کوله‌پشتی‌ها و کیف پول‌ها می‌گردند و در طبقه وسیع نمایش،و در  چشمان خشنشان جمعیت هزاران نفری را می‌نگرند. پرزیدنت جو بایدن اینجاست و اعلام می کند 900 میلیون دلار برای ساخت شبکه ای از ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی و پشت فرمان چند خودروی الکتریکی، از جمله کادیلاک لیریک و شورولت سیلورادو.

 

عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو

رئیس جمهور جو بایدن پشت فرمان کادیلاک لیریک در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی 2022

عکس:   ماندل نگان/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

 

بایدن تنها مرد بزرگی نیست که در دست دارد. وزیر حمل و نقل، پیت بوتیجیگ، در حال بررسی چند شورلت جدید است. در گوشه ای، گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان، در حال انجام یک مصاحبه تلویزیونی در مقابل نسخه الکتریکی هامر گازسوز جنرال موتورز است.

مطبوعات و خودی های صنعت گرد هم می آیند تا مدل های جدید نمایش داده شده را تماشا کنند و منتظر فرصتی برای نشستن در داخل آن باشند. تغییر جریان اصلی به سمت خودروهای الکتریکی موضوعی فراگیر در نمایش است.

 

 

هامر پشت ویتمر یک تساوی قابل توجه است. مردم صف می‌کشند تا به وسیله نقلیه غول‌پیکر بالا بروند تا چرخ را بگیرند. یکی باز می‌شود «فرانک» یا صندوق عقب، که از حفره‌ای ساخته شده است که موتور احتراق داخلی را در یک خودروی غیر الکتریکی نگه می‌دارد. در قسمت جلویی، در فضایی که مشبک تهویه هوای یک وسیله نقلیه احتراق داخلی قرار دارد، هامر با چراغ ها نشان داده شده است.

چراغ‌های جلوی خودرو در سراسر این فضا کشیده شده است، دیگر برای جریان هوا مورد نیاز نیست و اکنون به طور کامل به قلمرو برندسازی واگذار شده است. حتی چراغ های LED عقب نیز نام خودرو را در کناره لنزهای هالتری شکل خود حک کرده اند.

 

عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو

 

ریچ شیر، مدیر طراحی استودیوی شورلت جنرال موتورز می‌گوید: ما واقعاً از فناوری روشنایی استفاده کردیم تا نشان دهیم که این یک وسیله نقلیه جدید است، این یک وسیله نقلیه رو به جلو است، این یک انحراف کامل از مشعل یا سوخت فسیلی قدیمی است.او می‌گوید که رویکرد متفاوت به نور بخشی از کمک به تغییر انتظارات مشتریان در مورد نام خودرو با مقداری تغیرات با الهام از محیط اطراف بوده. اکنون این یک خودروی الکتریکی است و واقعاً می‌خواهد به نظر برسد که تحت تأثیر فناوری است.

 

عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو

   تولید انواع چراغ های اسپرت خودرو _

شرکت نور گستر بسحق

 

در سرتاسر سالن، یک کادیلاک وجود دارد که چراغ‌های جلوی آن در قالب یک انیمیشن طراحی شده و برای صاحبش چشمک می‌زند، و سه خودروی برقی شورلت با خطوط نازک LED برای چراغ‌های جلو و عقب آن. در پشت جمعیت انبوه، یکی از معدود خودروهای مفهومی به نمایش گذاشته شده، نور را در کل نمای بیرونی و داخلی پخش می کند. کانسپت Star از لین کلن دارای یک شبکه درخشان است.

که در اطراف کاپوت شفاف خودرو پیچیده شده است که نیمه هاله ای از نور را در قسمت جلویی خودرو ایجاد می کند. خطوط برجسته نازک روی چرخ ها و اطراف سقف روشن می شود. به عنوان یک خودروی برقی، فضای بدون موتور جلو به قسمتی از کابین تبدیل شده است و نوارهایی از نور در امتداد کف از دماغه گذشته از دو صندلی جلو عبور می کند.

 

عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو

 

رابرت گلاردی، طراح داخلی لینکلن، می‌گوید مفهوم پشت این کانسپت، استفاده از خودرو برای ایجاد حس حریم است. در طول فرآیند طراحی، تیم او آرزوداشت که خطوط بین نور طبیعی و فنی را محو کند.آن‌هامی‌خواستندتجربه نشستن زیر درخت در یک روز نسیمی را با نور متحرک خورشید و سایه‌هایی که از میان برگ‌ها جاری می‌شوند، تداعی کنند. او می‌گوید: کاری که ما با الگوی مشبک انجام دادیم به شما امکان می‌دهد که بازی نور هنگام رانندگی اتفاق بیفتد.

 

   تولید انواع چراغ های اسپرت خودرو _

شرکت نور گستر بسحق

 

به عنوان یک خودروی مفهومی، این طراحی دقیق چراغ‌های جلو فاصله زیادی با خودرویی دارد که هر کسی می‌تواند بخرد یا رانندگی کند، اما خط مورد تایید شرکت این است که کانسپت Star سه خودروی الکتریکی تولیدی بعدی را که در جاده‌ها عرضه خواهند شد، «پیش‌ بینی» می‌کند.

تا سال2025_ارل لوکاس، طراح ارشد بیرونی لینکلن، می‌گوید فناوری پیشرفته طراحی نور را قادر می‌سازد تا با برند لوکس لینکلن که هم کاربردی و هم تجربی است، بازی کند.

ما می گوییم روشنایی شما را در آغوش می گیرد. این یک آغوش است. این گرمایی است که شما احساس خواهید کرد. قبلاً روی محصولات [موتور احتراق داخلی] کروم بود.

که اولین مورد خوانده میشد. این نشانگری بود که به شما بگوید چه محصولی را خریداری کرده اید. اما نورپردازی تمام این تزئینات را به سطح بالاتری می برد.

تبدیل به خلق و خو می شود. رافائل زامیت، رئیس برنامه طراحی حمل و نقل فارغ التحصیل در کالج مطالعات خلاق در دیترویت، یکی از مدارس برتر طراحی خودرو، می گوید:این کروم جدید است.

زامیت سال‌ها بر روی تیم‌های طراحی و مفهومی خودروسازان از جمله پورشه، هیوندای و جنرال موتورز کار کردو به گفته او طراحی نوردر حال تبدیل شدن به یکی از عوامل اصلی تمایز در بین رقبااست.

به همین دلیل است که شرکت هایی مانندآئودی چنین تمرکز شدیدی را روی طراحی نور قرار داده اند.

زامیت می‌گوید:در زمان‌های قدیم، اگر می‌خواستید چیزی را به قیمت بالاتر بفروشید، فقط کروم را روی آن می‌ریزید زیرا این چیزی است که مشتری واقعاً می‌تواند ببیند.

پیچیدگی یک صفحه نمایش نور “واقعاً دقت فنی را نشان می دهد.”

تقریباً هر آگهی تبلیغاتی اتومبیل در تلویزیون را به عنوان مدرک در نظر بگیرید.

زامیت می‌گوید نورپردازی به بخش رایجی از بازاریابی خودروها تبدیل شده است، زیرا مانند کروم گذشته، نشان دادن تفاوت طراحی یک برند با برند دیگر آسان است.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی می‌توانند اتومبیلی را که واقعاً سریع در حال حرکت است نشان دهند. اما اگر بتوانید این جلوه ویژه را با آن جلوه ویژه مقایسه کنید بسیار واضح تر است.

این ملموس تر است،او می گوید.محو کردن خط بین بدن و نورازاولین روزهای تولید خودرو، چراغ‌ها در طراحی مورد توجه قرار می‌گرفتند. اکثریت قریب به اتفاق خودروهایی که در قرن بیستم ساخته شده‌اند.

آنها را به عنوان ضمائم چسبانده‌اند، و با تکیه بر لامپ‌های رشته‌ای گرداولیه که مانند چشم‌های حشره‌دار از قاب بیرون می‌آیند، استفاده می‌کنند.

در دهه 1960، برخی از شرکت‌ها از چراغ‌های جلوی پاپ‌آپ استفاده کردند که از روی کاپوت مانند جک در جعبه باز می‌شد، و ظهور لامپ‌های هالوژنی با قدرت بالاتر به طراحان این امکان را داد که در نیمه دوم قرن، چراغ‌های جلوی شیک‌ تری ایجاد کنند و آنها را یکپارچه‌تر کنند.

یکپارچه به شکل کلی ماشین. اما حتی این طرح ها نیز ساده بودند. در طول دهه1980، طراحی چراغ های جلو اساساً شامل قرار دادن یک پوسته پلاستیکی چند رنگ در مقابل چند لامپ بسیار روشن بود.

 

عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو
هم همانطور که اجزای روشنایی قوی تر و قدرتمندتر شدند، طراحان توانایی بیشتری برای آزمایش داشتند، اما بسیاری از این اتفاقات در چیزی که به عنوان قوطی لامپ شناخته می شود رخ داد.

 

با توجه به اندازه عناصر روشنایی و گرمایی که تولید می کنند، آنها به یک محفظه نسبتاً بزرگ نیاز داشتند.

با این حال، در داخل قوطی لامپ، طراحان وحشی شدند. زامیت می‌گوید که در دهه 2000، طراحان به این محفظه‌ها به عنوان جواهراتی برای ماشین فکر می‌کردند و آن‌ها را روی سنگ‌های انعکاسی حک می‌کردند.

او می‌گوید: اگر به داخل یک لامپ نگاه می‌کردید، هزار سطح و 20 بافت مختلف و تمام این فلزات و الیاف کربن مختلف، آلومینیوم برس‌خورده، آلومینیوم صیقلی، فولاد برس خورده داشت.

به نظر می رسید که هر یک از این چیزها قرار است درگاهی را به ابعاد متفاوتی باز کند.

حرکت آئودی به سمت LED ها همه چیز را تغییر داد. نورپردازی دیگر به عنوان یک عنصر مجزا از خودرو یا فقط یک جواهرات که طراحان می توانستند روی آن بچسبانند تا چشم را جلب کنند، در نظر گرفته نمی شد.

مونتادا می‌گوید فناوری‌های جدید و نوظهور این امکان را فراهم می‌کنند که نورپردازی بهتر با شکل خودرو ترکیب شود یا حتی در شیشه‌های جلو شیشه‌ای تعبیه شود. در خودروهای امروزی، این پیشرفت ها به معنای فرم کلی نرم تر است. مونتادا می‌گوید که چراغ‌ها را می‌توان به گونه‌ای ادغام کرد که خطوط بین بدنه و چراغ‌ها را محو کند.

او می گوید: «ما بخشی از کل طراحی هستیم. ما در خط، پیام، شخصیت، شخصیت این خودروها هستیم.

مونتادا این طرح‌های نوظهور را تجربه‌ای با احساس کامل‌تر می‌نامد، با نورپردازی فراتر از چهار گوشه سنتی خودرو. او می‌گوید: «دیگر [درست نیست] که من چراغ‌هایی برای دیدن در جلو و چراغ‌هایی برای دیدن در عقب دارم و بس.

 

 

به گفته استفان برلیتز، رئیس توسعه روشنایی آئودی، فناوری‌های نوظهور این تاری شدن بدنه و نور را حتی بیشتر ممکن می‌کنند. میکروآینه‌های دیجیتال در چراغ‌های LED ماتریسی آئودی از 1.3 میلیون آینه کوچک برای شکل‌دهی و نمایش دقیق نور استفاده می‌کنند، که این امکان را فراهم می‌آورد که محفظه‌های نورپردازی را بدون آسیب رساندن به عملکرد نورپردازی کند.

چراغ‌های عقب دیجیتال OLED در برخی از مدل‌های جدید آئودی دارای بستری انعطاف‌پذیر هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در اطراف سطوح سه‌بعدی بپیچند. برلیتز می‌گوید: «این نه تنها فرم را تیزتر می‌کند، بلکه امکان ادغام طراحی نور دیجیتال در نمای بیرونی چراغ‌ها را نیز فراهم می‌کند و نمایش نمادها را برای ارتباط بیشتر با دنیای خارج ممکن می‌سازد.

 

 

اما روشنایی تنها فناوری تغییر شکل خودروها نیست. همانطور که خودروها ویژگی های بیشتری را که منجر به استقلال کامل می شود.

از دوربین های پشتیبان گرفته تا آشکارسازهای نقاط کور گرفته تا حسگرهای اسکن جاده را در نظر می گیرند، نصب همه این دستگاه ها روی بدنه کمی معمایی می شواما روشنایی تنها فناوری تغییر شکل خودروها نیست.

همانطور که خودروها ویژگی های بیشتری را که منجر به استقلال کامل می شود، از دوربین های پشتیبان گرفته تا آشکارسازهای نقاط کور گرفته تا حسگرهای اسکن جاده را در نظر می گیرند.

نصب همه این دستگاه ها روی بدنه کمی معمایی می شود. همه آن سنسورها باید در جایی روی خودرو قرار گیرند. همه آن سنسورها باید در جایی روی خودرو قرار گیرند.

و بسیاری از اوقات آنها را باید پشت قطعات پلاستیکی قرارداد زیراآنها از طریق قطعات فلزی کار نمی کنند. او می‌گوید به طرز ناخوشایندی، بهترین مکان برای برخی ازاین دوربین‌هاو سنسورهادقیقاًدرهمان جایی است که چراغ‌های سروعقب می‌خواهند باشند.

بنابراین همه این چیزها در حال مبارزه برای فضای روی ماشین هستند.

 

 

این ممکن است فقط یک نزاع موقت باشد. تکامل خودروها به سمت خودمختاری در نهایت می‌تواند قرار دادن چراغ‌های جلو را به موضوعی مبهم تبدیل کند. وقتی خودروها بتوانند خودشان رانندگی کنند، تمام هدف چراغ‌های جلو کاملاً تغییر می‌کند.

یک “زبان سبک” جدید

وسایل نقلیه خودران واقعاً برای اینکه ببینند کجا می روند نیازی به چراغ جلو ندارند. با استفاده از ترکیب پیچیده‌ای از لیدار، رادار، دوربین‌های دید در شب و نقشه‌های دیجیتال دقیق، وسایل نقلیه خودران می‌توانند دنیای اطراف خود را تشخیص دهند، چه اوایل ظهر یا خاموشی کامل.

به عنوان مثال، سخت افزار شرکت خودروهای خودران Waymo برای خودروهای خودران که در فینیکس و سانفرانسیسکو کار می کند شامل 40 دوربین و سنسور در هر خودرو است.

زمانی که خودروهای خودران این شرکت‌ها و سایر شرکت‌ها به تعداد زیاد در خیابان‌ها رانندگی می‌کنند، احتمالاً این فناوری در مکانی قرار خواهد گرفت که چراغ‌های جلو حتی برای پیمایش در پیچیده‌ترین محیط‌های شهری غیرضروری باشد.

 

عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو

 

اما روشنایی همچنان در این وسایل نقلیه روباتیک مورد نیاز خواهد بودعمدتاً به این دلیل که ما انسان‌ها بدون بهره‌مندی از رادار یا لیدار یا دید در شب بتوانیم آنها را هنگام آمدن ببینیم.

به گفته پل اسنایدر:
طراح سابق خودرو برای هوندا که اکنون ریاست برنامه های  طراحی حمل و نقل مقطع کارشناسی در کالج مطالعات خلاق را بر عهده دارد، بخشی از ایمنی، بخشی از برندسازی خواهد بود.

 

عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو

 

اسنایدر می‌گوید:
شما نورپردازی خواهیدداشت که همچنان نشان می‌دهد که اینجاربات تاکسی خودران Zoox است، و هنگامی که در جاده پایین می‌آید، آن را در مقابل هر چیزی که ربات تاکسی Waymo یا ربات تاکسی کروز به نظر می‌رسد، تشخیص خواهید داد.

عابران پیاده در خیابان قطعاً نیاز خواهند داشت که این وسایل نقلیه بسیار آرام را ببینند، اما خود وسایل نقلیه نیازی به روشن کردن جاده ندارند. بنابراین این یک چرخش جالب خواهد بود.

 

عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو
حتی قبل از اینکه به آینده این خودروی رباتی برسیم، تغییر تدریجی به سمت رانندگی خودران، طراحان و سیاست گذاران را ملزم می کند. تا شروع به بررسی این موضوع کنند که خودروها چه کاری باید انجام دهند تا ارتباط برقرار کنند که آیا توسط انسان ها کنترل می شوند یا خودشان رانندگی می کنند.

 

نگرانی دیگر این است که چگونه اطمینان حاصل شود که رانندگان بیش از حد مسئولیت خود را روی فناوری های روشنایی که به عنوان مثال به دوچرخه سواران یا عابران پیاده اشاره می کنند.

اسنایدر می‌گوید:بسیاری از این تعامل ازطریق نورپردازی واحتمالاً مقداری صدانیزانجام می‌شود.

مونتادای آئودی در حال حاضر به نقشی که نورپردازی میتوانددراین ارتباط آینده ایفا کند فکر می کند.او می‌گوید خودروها باید یک زبان سبک کاملاً جدید داشته باشند.

نیاز به بازبینی سیستماتیک چراغ‌های خودروازروشن کردن جاده یا نشان دادن چرخش و ترمز گرفته تا وضعیت‌های رانندگی، اهداف جهت، شتاب و کاهش سرعت، خطرات جاده‌ای و وضعیت خدمات خودروهای تاکسی که به طور مستقل کار می‌کنند،وجوددارد.

مونتادا می گوید:این چیزی است که در حال حاضر وجود ندارد.مااز قبل شروع کردیم،اماایجاد یک زبان سبک طراحی شده چندان آسان نیست، زیرا زمانی که رانندگی می کنیم باید این زبان را در کسری از ثانیه درک کنیم.

 

عصرطلایی طراحی چراغ های خودرو
مونتادا:استدلال می‌کند که استفاده از چراغ‌ها در این راه باید با ظرافت انجام شود تا خودروها دچار اسپاسم نور کارناوال نشوند. شما می دانید که “audi” در لاتین به معنای گوش دادن است.

مونتادا می‌گوید شاید در آینده چراغ‌های آئودی به معنای صحبت باشد. چیزی که من واقعاً نمی‌خواهم این است که مردم بگویند چراغ‌های آئودی فریاد می‌زنند.

برای طراحان نور، دریچه های سیل در حال باز شدن هستند. خواه توالی نور متحرک در چراغ‌های معمولی شبیه کره چشم باشد یا چراغ‌های ال‌ای‌دی تعبیه‌شده که کل وسایل نقلیه را به تابلوهایی مبنی بر ورود تاکسی شما تبدیل می‌کنند، فناوری روشنایی عملکردهای جدید و جسورانه‌ای را برای نور در خودروها امکان‌پذیر می‌کند. اگر حق با مونتادا باشد.

چراغ‌ها راهی حیاتی برای ماشین‌ها و انسان‌ها می‌شوند تا راحت‌ تروایمن‌تر با هم ارتباط برقرار کنند.

فراترازایجادامکان رانندگی در شب برای مردم یاافزودن ارزش به یک وسیله نقلیه لوکس،چراغ ها ممکن است به زودی مکانیسم های حیاتی برای نحوه همزیستی ماشین های روباتی با بشریت باشند.

مونتادا :
ما معتقدیم که این بزرگترین چالشی است که تاکنون داشته‌ایم،زیرا تلاش می‌کند تمام دنیا رابه روشی جدید کنار هم بگذارد.»درحال حاضربرنامه های کاربردی برای نوآورترین شرکت هامی پذیرد.

ترجمه مقاله:محمد نادری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...